22 oktober 2012

Fotoverslag Londen deel I

Hi!
Ik ben woensdagavond teruggekomen uit Londen, ik heb echt een paar superleuke dagen gehad! Echt heel veel gezien, heel veel gelopen dan ook - m'n voeten zijn nog steeds halfdood, meer ongezonde dingen gegeten dan het afgelopen halfjaar geloof ik, haha, en gewoon geen regen gehad! Ik heb aan één stuk door m'n camera in mijn hand gehad en heb nu dus 236 foto's, waarvan ik er een aantal met jullie wil delen. Ik heb ervoor gekozen om het in 4 delen op te splitsen, omdat mijn proefwerkweek overmorgen begint en jullie zo elke 2 dagen toch een kort artikeltje hebben, in plaats van één keer een lange en vervolgens een week geen. I hope you like it, Londen is amazing! :)


We (mijn ouders, zusje en ik) gingen naar Londen per vliegtuig. Het was mijn eerste keer vliegen, dus alles was nieuw en spannend en zo, haha. Ik wist alleen ook niet dat je maar 100 ml vloeistof mee mocht nemen, dus toen is m'n make-upremover afgepakt. Maar goed, haha. Ik vond het vliegen echt bwuh, alleen het uitzicht was wel super, net boven de wolken. Ik zat helaas niet helemaal bij het raam, er zat een jongen naast me die minstens de helft van de tijd voorover hing zodat ik niet naar buiten kon kijken (beetje jammer). Anyway, we vlogen met RyanAir, om half 12 vertrokken we vanuit Eindhoven (dat staat dus op dat bord, ja, haha) en we kwamen daar dus ook om half 12 Engelse tijd aan, op Stansted. 


Vanaf Stansted moesten we nog 1,5 in een busje zitten om in Londen te komen. In de straat waar we uitstapten, Baker Street geloof ik, zat een Beatles Store, dus dat was meteen leuk, haha. Toen gingen we met de metro naar het hotel, (hotel Saba heette het, in Shepherd's Bush Road, vlakbij Hammersmith) even onze koffers wegzetten en toen op naar de bezienswaardigheden! :)



Meteen een paar van de bekendste: de London Eye (met ervoor de Thames), de Big Ben...


... the Houses of Parliament, en Westminster Abbey.


Even wat leuke foto's tussendoor: er rijden serieus meer taxi's en bussen (van die rode dubbeldekkers) in het centrum dan normale auto's. Echt superleuk! Die taxi's hebben allemaal een andere opdruk en zo, zoals deze van the Lion King, heel vrolijk. En we hebben ook boven in zo'n dubbeldekker gezeten, daar zie je nog foto's van! Ook de 'pounds' van Engeland zijn heel tof: heel mooi, met krullende letters en versielsels (op die bovenste staat een vogeltje!) en zo, en op alle briefjes staat iemand anders op de achterkant.


Na Westminster Abbey gingen we met de metro nog naar Piccadilly Circus, wat me doet denken aan een soort mini-Times Square, haha. Daar gingen we een leuk restaurant zoeken. Uiteindelijk werd dat een gezellig Indiaas restaurantje, waar alle tafels aan elkaar zaten. (er zat niemand naast ons, gelukkig, haha). In de tag eergisteren kon je al lezen dat ik het niet zo heb op eten waarvan ik niet weet wat het is, maar het was echt lekker!


We maakten er een soort tapas van: iedereen bestelde iets anders en toen aten we met elkaar mee, haha. Dat wat je hieronder rechts ziet was trouwens het toetje, dat bestelden we niet maar kregen mijn zusje en ik gewoon. Echt zoiets dat ik niet thuis kon brengen, heel zoet, maar fantastisch. Als iemand toevallig verstand heeft van de Indiase keuken en weet hoe al dit eten heet (en wat het is)...? Tell me, ik ben benieuwd!


En dat was de 1e dag in Londen alweer, want meteen na het eten gingen we naar bed! Supervroeg, haha, maar iedereen was echt heel moe. Kijk je overmorgen mee naar het verslag van dag 2? :)

PS. Als iemand verzoekjes of zo heeft voor DIY's, recepten of andere artikelen, laat het me vooral weten! Dat vind ik leuk en ik kan er waarschijnlijk wat mee... Dan zijn jullie blij met de artikelen, en ik blij met de inspiratie en omdat ik schrijf wat jullie graag lezen!

6 opmerkingen:

  1. Echt leuke foto's!
    Londen is echt leuk he?
    Ik ben er ook geweest en er helemaal verliefd op geworden, haha ;)
    xxRoos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi vorig jaar ben ik ook in de herfstvakantie drie dagen naar Londen geweest! Ik vond het ook zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk, ik ga over een paar weken weer naar londen en ik kan niet wachten! Zeker niet nu ik jou foto's zo zie. (:

    BeantwoordenVerwijderen